Informacja konsumencka
na podstawie art. 8 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).

Niniejsza informacja konsumencka udzielana jest przez przedsiębiorcę konsumentowi w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego (zwanemu dalej „Konsumentem” lub „Klientem”) nabywającemu towary na podstawie umów innych niż umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, na podstawie art. 8 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).

§ 1 Definicje

Użyte w niniejszej informacji określenia oznaczają:
Sprzedawca – Bene Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Mickiewicza 6, 64-010 Lubiń,
KRS: 0000244337, NIP: 6981731484, REGON: 300131997, tel. +48 575 629 945,
tel. 516 155 697, benedyktynka@poczta.fm
Informacja konsumencka – niniejszy dokument regulujący w szczególności zasady i warunki dokonywania zakupów oraz zamówień towarów za pośrednictwem witryny internetowej benedyktynka.pl w celu ich zakupu w punkcie sprzedaży prowadzonym przez Sprzedawcę położonym przy ul. Mickiewicza 6, 64-010 Lubiń.
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania osób małoletnich lub pełnoletnich nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, które utrzymują, iż są osobami pełnoletnimi posiadającymi pełną zdolność do czynności prawnych i zapoznały się z niniejszą Informacją Konsumencką.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, tj. osoba, o której mowa w art. 7aa Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Użytkownik – każda Osoba będąca Klientem lub Konsumentem.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży produktu ze Sprzedawcą.

§ 2 Podstawowe dane identyfikujące przedsiębiorcę

Sprzedawcą jest Opactwo Benedyktynów w Lubiniu prowadzące działalność gospodarczą pod firmą Bene Sp. z o.o. z/s przy ul. Mickiewicza 6, 64-010 Lubiń (KRS: 0000244337,
NIP: 6981731484, REGON: 300131997), które prowadzi również witrynę internetową benedyktynka.pl
Biuro Sprzedawcy oraz sklep stacjonarny mieszczą się pod adresem:
Bene Sp. z o.o.
64-010 LUBIŃ
ul. Mickiewicza 6
Biuro czynne: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00
Sklep czynny : od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00
e-mail: benedyktynka@poczta.fm

§ 3 Określenie rodzaju i zakresu usług.

Sprzedawca posiada ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży zawierających powyżej 18% alkoholu nr C/4/2019 z dnia 25.01.2019 r., wydane przez Urz. Miasta i Gminy Krzywiń na podstawie ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 165 ze zm.).
Witryna internetowa benedyktynka.pl umożliwia składanie Zamówień na wyroby mnichów Opactwa Benedyktynów w Lubiniu w celu zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży. Umowy sprzedaży są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy punkcie sprzedaży położonym w Lubiniu przy ul. Mickiewicza 6, 64-010 Lubiń. Oferowane towary stanowią niepowtarzalne, autorskie trunki powstałe na naturalnych składnikach w oparciu o częściowo historyczne, własne receptury Opactwa Benedyktynów.
Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem witryny jest podanie niezbędnych informacji do realizacji Zamówienia oraz zapoznanie się z treścią niniejszej Informacji Konsumenckiej i jej akceptacja przez Klienta.
Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych oraz że nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.
Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczania zamówionych towarów bez wad.

§ 4 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca

Witryna internetowa benedyktynka.pl działa na prawidłowo skonfigurowanej przeglądarce Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari bądź innej zaktualizowanej i odpowiednio skonfigurowanej przeglądarce.

§ 5 Asortyment i ceny

Wszystkie ceny w sklepie stacjonarnym podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w jego ofercie, a także do zmiany asortymentu oferowanych przez niego towarów.
Sprzedawca zastrzega, że zdjęcia towarów są jedynie przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych w nich modeli towarów. Różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera danego Klienta (kolor, proporcje itd.) nie mogą być podstawą do reklamacji towaru.

§ 6 Warunki dokonywania zamówień

Aby zamówić towar, należy najpierw potwierdzić pełnoletność oraz zaznajomić się z niniejszą informacją konsumencką umieszczoną na witrynie internetowej benedyktynka.pl. Po wyrejestrowaniu (wylogowaniu) bez sfinalizowania procedury zamówienia towarów, wszystkie dane osobowe osoby korzystającej z witryny internetowej benedyktynka.pl ulegają automatycznemu skasowaniu. Dane te mogą jedynie zostać zapamiętane przez przeglądarkę, z której skorzystał Klient.
Zamówienie dokonywane jest przez wybór właściwej pozycji towaru i wybór liczby towarów. Bieżący stan zamówienia można sprawdzać na dole strony, gdzie widnieją informacje dotyczące „WARTOŚCI ZAMÓWIENIA”.
Poprzez wybranie znaku „ZAMÓW TOWAR” Klient przenoszony jest na stronę wyboru sposobu płatności, kosztu i sposobu dostawy. Dalej Klient musi wypełnić formularz zamówienia poprzez podanie: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, telefonu kontaktowego, adresu e-mail oraz ewentualnych uwag.
Istnieją następujące sposoby płatności za zamówiony towar:

  • z góry:
    1. przelewem na konto
  • przy odbiorze:
    1. płatność przy odbiorze
    2. płatność w sklepie stacjonarnym.

W przypadku wybrania jako metody płatności za towar z góry, dane do przelewu zostaną wyświetlone bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
Termin płatności z góry wynosi 5 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. W przypadku niedokonania płatności w w/w terminie, zamówienie ulega automatycznej anulacji.
W przypadku wybrania metody płatności za towar przy odbiorze zapłata następuje do rąk kuriera przy odbiorze przesyłki.

W przypadku wybrania metody płatności za towar w sklepie stacjonarnym zapłata następuje do rąk pracownika sklepu stacjonarnego - Bene Sp. z o.o., 64-010 LUBIŃ, ul. Mickiewicza 6.
W przypadku wybrania przez Klienta opcji dostawy towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, wydanie towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej. Zaznaczając w treści zamówienia opcję dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu.
By zakończyć czynność składania zamówienia (skompletowanie zamówienia) i nadać bieg jego realizacji, należy po wypełnieniu wszystkich wymaganych pozycji w formularzu wybrać ikonę „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”.
Po wybraniu znaku „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE” zamówienie uznaje się za dokonane. Odbiór zamówionych towarów może być dokonany osobiście w punkcie sprzedażowym Sprzedawcy, po uiszczeniu zapłaty za zamówione produkty, bez dodatkowej opłaty przewidzianej za wysyłkę. W przypadku opcji odbioru osobistego, Klient ma obowiązek odbioru zamówionego towaru w terminie 5 dni roboczych od daty dokonania zamówienia. W przypadku przekroczenia w/w terminu zamówienie ulega automatycznej anulacji. Zamówione towary mogą być dostarczone na adres wskazany przez Klienta za odpowiednią opłatą wskazaną w cenniku dostawy. Wybór formy odbioru następuje po skompletowaniu zamówienia.
Po złożeniu zamówienia Sprzedawca wyśle Klientowi informację e-mail (zgodnie z zaznaczoną podczas składania zamówienia opcją) z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
Sprzedawca wskazuje następujący rachunek bankowy do płatności:
Nazwa banku: Santander
Numer konta: 60 1090 1258 0000 0001 2132 2965
Odbiorca: Bene Sp. z o.o., ul. Mickiewicza 6, 64-010 LUBIŃ
Tytułem: wpisz swój nr zamówienia
Przewoźnik jest uprawniony do wykonania w imieniu i na rzecz Sprzedawcy wszelkich czynności, do jakich zobowiązuje ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Towar nie zostanie wydany osobie niepełnoletniej, lub której zachowanie wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości. W przypadku powstania wątpliwości co do pełnoletniości osoby odbierającej Towar, kurier uprawniony jest do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek nabywcy.
Dla każdego zamówienia dokonanego w punkcie sprzedaży wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci paragonu lub faktury VAT. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do wysyłki lub w momencie odbioru osobistego przez Konsumenta.

§ 7 Czas realizacji dostawy zakupionych towarów

Jeżeli Sprzedawca nie może zrealizować zamówienia z powodu niedostępności zamówionego towaru, niezwłocznie (najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia dokonania zamówienia), zawiadomi o tym Klienta i, jeżeli otrzymał zapłatę, zwróci całą otrzymaną od Klienta sumę pieniężną.
Sprzedawca wykonuje zamówienie, na podstawie dokonanego zamówienia bez wyboru opcji odbioru osobistego jako sposobu dostawy, w terminie do 14 dni.
Zaleca się, by przy odbiorze przesyłki w obecności przewoźnika sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie oraz czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią dokonanego uprzednio zamówienia.
W przypadku, gdy przesyłka nosi ślady zamoczenia, które wskazują na uszkodzenie towaru wewnątrz przesyłki, zaleca się, by Konsument odmówił przyjęcia takiej przesyłki i niezwłocznie poinformował o tym fakcie Sprzedawcę. Po otrzymaniu potwierdzenia od przewoźnika dotyczącego odmowy przyjęcia, przesyłka zostanie wysłana ponownie.
Jeśli pomimo braku widocznego zalania lub uszkodzenia przesyłki po jej otwarciu okaże się, że jej zawartość jest niezgodna z treścią zamówienia lub towar uległ uszkodzeniu w transporcie zaleca się, by Konsument niezwłocznie poinformował o tym fakcie Sprzedawcę.

§ 8 Odpowiedzialność za wady w stosunkach z klientami niebędącymi konsumentami

Niniejszy rozdział stosuje się wyłącznie w stosunkach z Klientami niebędącymi Konsumentami.
Do Klientów niebędących Konsumentami stosuje się odpowiednie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny.
Z podlegającej zwrotowi ceny, Sprzedawca może potrącić 20% jej wysokości tytułem zryczałtowanych kosztów obsługi transakcji. Nie dotyczy to zwrotów dokonanych z powodu wad Towaru.
Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.

§ 9 Odpowiedzialność za wady w stosunkach z klientami będącymi konsumentami

W przypadku, gdy okaże się, że dostarczony towar jest niezgodny z zamówieniem, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla niego wymieni towar wadliwy na wolny od wad. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Zgłoszenia o wadach będą rozpatrywane są w terminie 14 dni.
Odesłanie zamówionego towaru następuje na koszt Sprzedawcy.
Sprzedawca jest obowiązany wymienić towar na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
W przypadku uwzględnienia zgłoszenia, Konsumentowi wysyłany jest nowy towar w miejsce towaru niezgodnego z zamówieniem. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uwzględniona Sprzedawca zareklamowany towar odsyła do Konsumenta na własny koszt.
W sytuacji braku zamówionego a niewadliwego towaru Sprzedawca informuje o tym Zamawiającego mailem bądź telefonicznie. Wedle wyboru Zamawiającego – uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy albo wysyłany jest inny towar w tej samej cenie, wybrany przez Zamawiającego. W takim przypadku koszty przesyłek ponosi Sprzedawca.
W celu usprawnienia procesu reklamacji towaru, Sprzedawca zaleca by towar, który ma być przedmiotem zwrotu wskutek odstąpienia od umowy lub wymiany, posiadał oryginalnie nałożoną i  nieuszkodzoną banderolę oraz nie był otwierany przez Konsumenta.

§ 10 Polityka prywatności

W czasie korzystania z witryny internetowej benedyktynka.pl Klient może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych.
Dane wskazane w ust. 1 będą wykorzystane i przetwarzane wyłącznie w celu realizacji i wykonania umowy na skutek złożonego zamówienia jak również w celu umożliwienia rozpatrywania reklamacji. Wykorzystanie danych w innym celu nastąpi tylko i wyłącznie w przypadku uzyskania wyraźnej zgody Klienta lub Konsumenta.
Dane osobowe są przetwarzane przez Bene Sp. z o.o. wyłącznie w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży w związku z dokonanym zamówieniem. Dane te są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.) oraz dokumentami powiązanymi.
Przechowywane dane mogą w każdej chwili zostać udostępnione Klientowi lub Konsumentowi do wglądu, mogą być również przez niego zmieniane lub usuwane. W celu zmiany lub usunięcie danych Użytkownik może zwrócić się z prośbą do operatora witryny benedyktynka.pl o wprowadzenie stosownych zmian. Sprzedawca, celem uniemożliwienia ich jednoznacznej identyfikacji z Użytkownikiem, usunie dane osobowe Użytkownika na wyraźną jego prośbę. Sprzedawca zastrzega, że usunięcie danych osobowych uniemożliwi wykonanie procesów posprzedażowych.
Niektóre obszary witryny benedyktynka.pl mogą wykorzystywać tzw. pliki Cookies, czyli niewielkich rozmiarów pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia lub umorzenia danej operacji. Pliki Cookies są nieszkodliwe dla komputera Użytkownika. Warunkiem działania pliki Cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę internetową Użytkownika i nieusuwanie ich z dysku.

§ 11 Zmiany Informacji Konsumenckiej

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszej Informacji Konsumenckiej.
Wszelkie zmiany Informacji Konsumenckiej zostaną uwidocznione na stronie internetowej z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian.
Informacja o zmianie Informacji Konsumenckiej zostanie przekazana Klientowi przy próbie dokonania zamówienia za pośrednictwem witryny internetowej w okresie wprowadzania zmian w Regulaminie.
Zmiany Informacji Konsumenckiej wiążą od dnia wskazanego przez Sprzedawcę jako dzień wejścia w życie jej zmian.

§ 12 Postanowienia końcowe

Informacja konsumencka obowiązuje od dnia 2023-08-24.
Informacja konsumencka dostępna jest pod adresem www.benedyktynka.pl w formie, która umożliwia jej pobranie, utrwalenie i wydrukowanie, a także w siedzibie Sprzedawcy.

Kontakt

Bene Sp. z o.o.
64-010 LUBIŃ, 
ul. Mickiewicza 6
benedyktynka@poczta.fm

tel.: +48 575 629 945
(pon.-pt. w godz. 7.00-11.00 i 11.30-15.00)
kom. +48 516 155 697
NR. RACH: 60 1090 1258 0000 0001 2132 2965
SWIFT: WBKPPLPPL
PL 60 1090 1258 0000 0001 2132 2965